با ظهور عصر تکنولوژِی، گوشی‌های هوشمند جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد پیدا کرده‌اند و بخش مهمی از مناسبات کاری و زندگی افراد بر اساس آن‌ها تعریف می‌شود. گوشی‌های پیشرفته به لطف فن‌آوری‌های هوشمند، کنترل بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه ما را در دست گرفته‌اند به نوعی که نبود آن‌ها تقریبا غیر قابل تصور است. امروزه در زندگی تمامی افراد گوشی‌های موبایل دیده می‌شود و به جزئی جدا ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده ‌اند.

از همین‌رو، بازار رقابت تولیدکنندگان موبایل در دنیا بیش از هر زمان دیگری داغ شده است و برندهای چون سامسونگ؛ هوآوی، و اپل و یا حتی برندهای نوپایی چون شیائومی و .. در رقابتی تنگاتنگ درصدد کسب رتبه پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در دنیا هستند.

اما نکته حائز اهمیت اینجاست، که فارغ از نام برند شرکت تولیدکننده ، مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، گوشی‌های موبایل نیز بنا به دلایلی مخالف دچار آسیب و خرابی می‌شوند. برخی از این مشکلات نرم‌افزاری است که به آسانی قابل رفع شدن است اما برخی دیگر گوشی‌های معیوب را روانه شرکت های تعمیرات موبایل می‌کند.

گوشی‌هایی امروزی که لقب اسمارت را با خود به دوش می‌کشند، تکنولوژی‌های مدرن و پیچیده‌ای دارند که تعمیر آن‌ها کار هرکسی نیست. از سوی دیگر با توجه به قیمت‌های صعودی ارز و افزایش ارزش افزوده گوشی موبایل در کشور، بحث تعمیرات گوشی همراه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، چرا که تعمیر گوشی‌ آسیب دیده به مراتب کم هزینه تر از خرید گوشی جدید است.

وابستگی افراد به گوشی‌های موبایل در زندگی روزانه به اندازه‌ای است که موبایل خراب برای برخی از افراد به معنای نابودی بخش مهمی از کسب و کار آنان است.
منبع