بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شاید مهمترین استراتژی بازاریابی اینترنتی در سراسر جهان باشد. انجام سئوی موثر در وب سایت شما می تواند به طور چشمگیری در معرض دید وب سایت شما و میزان یا ترافیک ارگانیک و هدفمند دریافتی آن افزایش یابد. این مقاله حاوی چند نکته ضروری سئو است که می توانید امروز در وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

برای جلب توجه بیشتر سایت خود باید از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید. حتی مواردی که در قسمت متا تگ غلط املایی دارند. هرچه تنوع در متا تگ های شما بیشتر باشد، احتمال اینکه وب سایت شما در یک جستجوی خاص رتبه بالایی داشته باشد بیشتر است. در حالی که باید کلمات کلیدی موضوعی را در این متا تگ ها بگنجانید، می توانید اشتباهات املایی مانند "ipone" را نیز در نظر بگیرید اگر محتوای شما در مورد آیفون است.

موتورهای جستجو خیلی سریع کار می‌کنند، اما دوست ندارند به دایرکتوری شما کاوش کنند. بنابراین مطمئن شوید که فایل ها را در دایرکتوری خود دفن نمی کنید.
هنگامی که برای اولین بار یک وب سایت راه اندازی می کنید، از استفاده از دامنه های فرعی خودداری کنید. گوگل به منظور تعیین رتبه صفحه، زیر دامنه ها را به عنوان سایت خود در نظر می گیرد. دایرکتوری های سایت اصلی، با این حال، رتبه صفحه یکسانی با سایت اصلی دارند. به عنوان مثال، این بدان معناست که mysite.com/store همان PageRank را با mysite.com خواهد داشت، اما store.mysite.com چنین نخواهد داشت.

وب سایت خود را طوری برنامه ریزی کنید که ساختار آن تمیز باشد و از عمیق شدن بیش از حد به دایرکتوری ها اجتناب کنید. هر صفحه ای که برای وب سایت خود می نویسید نباید بیش از سه کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشد. مردم و موتورهای جستجو دوست دارند اطلاعات مورد نظر خود را سریع و آسان بیابند.

برای بهینه سازی از سبک قدیمی AP فاصله بگیرید و به سمت سبک جدیدتر سئو دوستانه گرایش پیدا کنید. شما باید از اسامی کامل و مکان ها در برخی از منابع در داستان ها استفاده کنید. اگر از کلمات کلیدی مکرر استفاده می کنید، می توانید به جایگاه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو دست پیدا کنید که به عنوان SERP نیز شناخته می شود.

جواهرات می توانند یک اکسسوری بسیار شیک باشند، اما در طول روز نیز باکتری های زیادی را جمع آوری می کنند. زیورآلات خود را بدون توجه به جایی که روی بدن شما قرار دارد، مرتباً تمیز کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که میزان باکتری هایی که با پوست شما در تماس هستند را به حداقل می رساند.

با چسبیدن به تراکم کلمه کلیدی 1-2 درصد، از استفاده مکرر کلمات یا عبارات مشابه در سایت خود اجتناب کنید. موتورهای جستجو این کلمه کلیدی را پر کردن و اسپم در نظر می گیرند، که بیشتر از اینکه به آن کمک کند به رتبه شما آسیب می زند. علاوه بر این، محتوایی که تعداد زیادی از کلمات کلیدی مشابه دارد برای بازدیدکنندگان سایت چندان خوانا نیست.

اگر میزبان سایت شما اجازه ارسال هرزنامه ها را می دهد، برای خود یک هاست جدید پیدا کنید. موتورها در نهایت IP هایی را که به ارسال کننده های هرزنامه اجازه می دهد را خاموش می کنند و شما متوجه می شوید که سایت شما با بقیه آنها بسته شده است. بررسی کنید و ببینید آیا میزبان شما در شرایط و ضوابط خود سیاستی در برابر ارسال هرزنامه دارد یا خیر.

هیچ روش واحدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود ندارد، اما استفاده از متا تگ ها شروع خوبی است. هنگام انتخاب برچسب خود مطمئن شوید که کلمه کلیدی واقعاً با وب سایت شما مطابقت دارد. از عبارت جستجویی استفاده کنید که فکر می کنید بازار هدف شما از آن برای یافتن محصول یا خدمات شما استفاده می کند.

اعتبارسنجی HTML شما بسیار خوب است، اما CSS خود را فراموش نکنید! یکی از بخش های کلیدی سئو این است که وب سایت شما همانطور که مد نظر است ظاهر شود. در غیر این صورت، تکنیک‌های کسب درآمد شما ممکن است اصلاً ظاهر نشوند! هر عنصر وب سایت خود را دوباره بررسی کنید، مطمئن شوید که برای همه به یک شکل ظاهر می شود.

یکی از کارهایی که می توانید در یک پست وبلاگ برای افزایش بهینه سازی موتور جستجو انجام دهید، ایجاد لینک های داخلی در پست خود است. اگر در مورد سفر به اروپا در گذشته صحبت می کنید، به پست قبلی که در مورد آن صحبت می کند، لینک دهید. این برای اینکه خوانندگان شما زمان بیشتری را در وبلاگ شما بگذرانند بسیار مفید خواهد بود.

سعی کنید از Adwords در ارتباط با هدف گذاری جغرافیایی استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا ببینید بازدیدکنندگان از مناطق مختلف در سراسر جهان چگونه بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارند. تبدیل رقم جهانی می تواند مشکوک باشد، اما Adwords به شما کمی بینش در مورد عملکرد شما در کشورهای دیگر می دهد.

نوشتن وبلاگ مهمان در سایت های دیگری که موضوعی مشابه با شما دارند بسیار عالی است، اما مطمئن شوید که بیوگرافی خود و یک پیوند به سایت خود را در پایان وارد کنید. در عوض، بیشتر وبلاگ ها می خواهند که بتوانند در وبلاگ شما نیز پست بگذارند، که فقط منصفانه است.

در حالی که ایجاد و حفظ محتوای غنی از کلمات کلیدی در صفحات شما بسیار مهم است، همچنین به همان اندازه مهم است که این کلمات را به روشی طبیعی در صحبت کردن درج کنید. کلمات کلیدی باید به طور منطقی در بافت کلی خود جریان داشته باشند و هرگز نباید به طور تصادفی در آن قرار گیرند. این عمل که به عنوان "پر کردن کلمات کلیدی" شناخته می شود، به شدت یکپارچگی و حرفه ای بودن سایت شما را به خطر می اندازد.

قبل از اینکه سایت خود را بسازید، جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید. می توانید از ابزار کلمات کلیدی گوگل ادوردز استفاده کنید که رایگان است و دیگران هستند وقتی پیش از موعد در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق می کنید، می توانید محتوایی بسازید که برای موتورهای جستجو مناسب باشد. شما می خواهید از کلمات کلیدی با حجم زیاد جستجو و رقابت کم استفاده کنید.

یکی از راه‌های به دست آوردن دید عالی در موتورهای جستجو، مدل‌سازی وب‌سایت خود بر اساس وبلاگ است. وبلاگ ها به دلیل تعداد زیادی لینک در داخل سایت، محتوای تازه ای که ارائه می دهند و تعداد صفحات و هدرهایی که کلمات کلیدی را در آنها قرار می دهند بسیار قدرتمند برای موتورهای جستجو بهینه شده اند.

هر صفحه از وب سایت شما باید منحصر به فرد و دارای محتوای متفاوت باشد. انتخاب عنوان شما باید متنوع و متمایز باشد. همه این عوامل در رتبه بندی موتور جستجوی شما نقش دارند. اگر می‌خواهید در رتبه‌بندی بالا قرار بگیرید، عناوین شما باید شامل کلمه کلیدی باشد که روی آن تمرکز می‌کنید.

امیدواریم ایده های بالا به شما در برنامه ریزی و به کارگیری یک کمپین سئو موفق کمک کند. پس از آن لذت خواهید برد که ببینید وب سایت شما از رقبا برای کلمات کلیدی انتخابی خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بالاتر است. اگر وب سایت ندارید، می توانید از روش های SEO که آموخته اید برای تبدیل شدن به یک استاد SEO استفاده کنید.